Cadeautip: Let’s go digital: 4 boeken die je wegwijs maken in de wereld van sociale media en e-commerce
Facebook, WhatsApp, Instagram, Tik Tok,… elke dag spenderen we met z’n allen ettelijke uren op sociale media. En zelf posten we er ook vlijtig op los. Maar soms zie je door de sociale mediakanalen het bos niet meer of loop je verloren tussen alle leuke foto’s en video’s. Deze vier boeken gidsen je door het sociale medialandschap en leren je tegelijkertijd hoe je zelf nog betere content kan creëren.
Kick-ass content voor social media
Heb je een smartphone, een flinke dosis creativiteit en een portie lef? Dan kan je helemaal kick-ass worden op sociale media. In ‘Kick-ass content voor social media‘ ontfutselt social media expert Kirsten Jassies 12 content heroes hun geheimen om je te inspireren zelf de beste verhalen te vertellen op je sociale media. Het boek zit vol handige lijstjes, tips & tricks en vele voorbeelden.
Kirsten Jassies is socialemedia-expert. Ze heeft een passie voor beeldtaal, waarbij sociale media, innovatie en creatieve contentcreators haar inspireren om te leren hoe je een visueel verhaal kunt vertellen dat mensen aan je bindt. Al in 2015 schreef ze In beeld met instagram in 60 minuten waarin ze beschrijft hoe je het populaire platform privé en zakelijk kunt inzetten en hoe je snel meer likes en comments kunt verzamelen. In 2018 schreef ze het boek Instaproof, een inspirerende handleiding voor Instagram. In de vernieuwde versie van de bestseller vind je ook een werkboek, met praktische oefeningen zoals het invullen van je contentkalender.
Instaproof
Hoe kom ik aan meer volgers? Welke foto’s leveren mij de meeste likes op? Welke hashtags werken? Hoe creëer ik een picture perfect feed? Hoe vind ik influencers die bij mijn merk passen? Hoe schrijf ik eigenlijk een triggerende bio? Kortom: Hoe kick-start ik mijn weg naar Insta(nt) succes?
Ben je zelf actief op Instagram en komen deze vragen je bekend voor, dan is ‘Instaproof‘ een absolute must read. In dit boek geven Joyce Nafzger en Kirsten Jassies (jawel, die van ‘Kick-ass content voor social media’) antwoord op al jouw brandende Instagramvragen. Instaproof is dé Instagramgids die insta(nt) succes voor iedereen haalbaar maakt, of je nou een lokale bakkerij met fantasstische croissants runt of het nieuwste online mode-icoon wil worden. Het boek staat bol van de praktische tips & tricks maar bevat ook inspirerende succesverhalen van enkele (Nederlandse) Instagrammers.
Een smerige waarheid
In ‘Een smerige waarheid’ halen Sheera Frankel en Cecilia Kang de onderste steen over Facebook boven. De afgelopen jaren heeft het bedrijf constant onder vuur gelegen vanwege opeenvolgende controverses en crisissen. Terwijl het bedrijf de wereld verbond, bleek dat het ook de gegevens van gebruikers verzamelde, nepnieuws verspreidde en polariserende, haatzaaiende uitlatingen versterkte. Grootschalige privacyschending en Russische inmenging in de Amerikaanse verkiezingen van 2016 waren nog maar het topje van de ijsberg. Elke misstap veroorzaakte een nieuwe cyclus van excuses en beloften om het beter te doen. Maar de genoemde schandalen zijn geen bugs, het zijn kenmerken die zijn ingebakken in het DNA van het bedrijf en zijn algoritmen. En terwijl consumenten en wetgevers hun verontwaardiging richten op inbreuken op de privacy en desinformatie, consolideert Facebook de macht, verslindt het de concurrentie, boekt het recordwinsten en versterkt het zijn dominantie via agressieve lobby-inspanningen. In dit boek wordt Facebooks strijd van binnenuit verteld en komen we te weten hoe het er achter de schermen aan toegaat. Het is een ongemakkelijke waarheid die de wereld moet kennen.
Start je eigen webshop
Ken jij al het gemak van online aankopen? Dan ben je niet de enige die de voordelen ervan heeft ontdekt. Jaar na jaar stijgen de cijfers als het op online winkelen aankomt. Steeds meer mensen spenderen steeds vaker steeds meer geld aan steeds meer goederen en diensten in online winkels. Hoog tijd dus om als ondernemer werk te maken van je eigen webwinkel.
‘Start je eigen webshop‘ loodst je door het hele proces, van het bedenken van een goede bedrijfsnaam tot het verzenden van je eerste bestelling. Je ontdek in het boek hoe je webwinkel dankzij SEO en SEA beter wordt gevonden in Google, welke betaalmethodes je voor je shop kunt kiezen en hoe je je producten kunt fotograferen als een professional. Stap voor stap leer je de juiste software te kiezen, betrouwbare leveranciers te vinden en correct om te gaan met wettelijke bepalingen als GDPR.
Na het lezen van dit boek kun je meteen zelf aan de slag om een eigen online shop op te richten of om je huidige webwinkel aan te passen en te verbeteren.
Lees ook: 9 zalige romans die niet mogen ontbreken op je nachtkastje
Volg ons op sociale media of contacteer onsDit delen:
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)