Blijf in je kot en denk aan je SELF
Wekenlang in ons kot blijven betekent dat we naast een flinke lenteschoonmaak ook meer tijd hebben om te relaxen en ons lichaam uitgebreid te verzorgen.
Vier jaar geleden bracht de Geelse onderneemster Isabelle Ulenaers de eerste verzorgingsproducten van SELF op de markt. Ze richtte zich hierbij in eerste instantie op mensen met huidproblemen. Ondertussen hebben de dag- en nachtcrème, het gezichtsmasker, de lippenbalsem, de Body Butter en de razend populaire Hand & Body Wash vlotjes de weg gevonden naar de badkamerkastjes.
“Naast afstand houden is het regelmatig wassen van je handen één van dé belangrijkste voorzorgsmaatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken. Naast het wassen is ook het verzorgen van je handen essentieel en dat hebben mensen nu echt wel begrepen, want de verkoop van onze Hand & Body Wash is de voorbije maand bijna verdubbeld. We hebben veel artsen en verpleegkundigen die bestellen en dat is super fijn, omdat ze door onze producten te gebruiken een positief verschil merken. Een urgentiearts stuurde ons een mailtje met een handige tip: ”zijn je handen stuk en heb je kloven, gebruik dan naast de Butter & Bodywash een laagje van het gezichtsmasker, want dat doet wonderen waardoor de huid snel en doeltreffend herstelt”, zegt Isabelle Ulenaers.
De eerste maand van de coronacrisis hebben Isabelle en haar team goed doorstaan, ze realiseerden zelfs een opvallende meerverkoop: “Voor de soft-lockdownmaatregelen van kracht gingen, voelden we al een omzetstijging, deels te verklaren doordat wij continue zijn blijven leveren en produceren”.
Al de verzorgingsproducten die Isabelle en haar team op de markt brengt worden namelijk in eigen land geproduceerd, waardoor ze niet afhankelijk zijn van buitenlandse toeleveranciers.
Geoptimaliseerde website
De voorbije weken riepen enkele toonaangevende ondernemers (waaronder Wouter Torfs) het Belgische publiek op om te kopen bij onze lokale webshops. Die oproep – ondersteund door de hashtag #kooplokaal – heeft, volgens Isabelle Ulenaers haar effect niet gemist. “Mensen leven en kopen bewuster. Dat lezen we in de mails en de sociale media-berichten die we dagelijks ontvangen. Naast het feit dat wij 100 % natuurlijke verzorgingsproducten op de markt brengen volgens het Zero Plastic Inside-label, is die Made in Belgium een heel belangrijk argument voor ons publiek.
Daarom lanceerde Isabelle een nieuwe gebruiksvriendelijke website. Op naturalself.eu vind je niet alleen alle informatie over de producten, je vindt er ook allerlei handige tips om op een eenvoudige manier te genieten van me-time, iets wat in deze tijden echt geen overbodige luxe is. Via de website kom je ook alles te weten over de nieuwe, natuurlijke, vegan zonnecrème die Isabelle half mei lanceert.
TIP: 10 mei is het Moederdag, de dag waarop we mama nog eens extra in de watten leggen. Het is de ideale kans om haar te tonen dat je haar graag ziet om wie ze is en voor alles wat ze voor jou doet. Nog geen idee hoe je dit jaar origineel uit de hoek komt? Verras je mama met een luxueus set verzorgingsproducten van SELF!
Dit delen:
- Klik om te delen met Twitter (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op Facebook (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op Pinterest te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om te delen op WhatsApp (Wordt in een nieuw venster geopend)
- Klik om op LinkedIn te delen (Wordt in een nieuw venster geopend)